proiectul benefit logo

Proiectul Benefit

proiectul benefit logo

www.eu-benefit.eu

Masuri complexe pentru companii in vederea intensificarii utilizarii transportului public de catre angajatii acestora

 

 

benefit   Ce este benefit?

Este un proiect cofinantat de Comisia Europeana prin programul Intelligent Energy – Europe. Se urmareste implementarea unor masuri astfel incat sa creasca semnificativ numarul utilizatorilor transportului public.

benefit   Perioada de derulare: 01 sep. 2008 – 31 aug. 2011

 

benefit   Obiectivul principal

Obiectivul principal al proiectului BENEFIT este sa arate companiilor si angajatilor acestora activitatea sistemului de transport public in comparatie cu utilizarea automobilului personal.

benefit   Obiective

  • Economisirea de energie in transport: 2,3 milioane de litri de combustibil sau 5600 tone de CO2 anual;
  • Cresterea utilizarii transportului public cu 20% pe traseul/zona vizata;
  • Reducerea emisiilor poluante rezultate din transport;
  • Descurajarea utilizarii transportului privat de catre navetisti;
  • Difuzarea aplicatiilor BENEFIT ca exemple bune de urmat;
  • Diseminarea acestor informatii catre cat mai multe orase europene si daca este posibil si dincolo de granitele Europei.

benefit   Partenerii

Cercetarea Austriaca a Mobilitatii (FGM-AMOR) – Austria
Uniunea Romana de Transport Public (URTP) – Romania
Clubul Societatii Civile Pentru Dezvoltare Durabila (CSDCS) – Bulgaria
Orasul Zilina (ZA) – Slovacia
Consortiul de Transport Mallorca (CTM) – Spania
Consultanta in Transport (CINESI) – Spania
Coordonatorul de Transport Public din Regiunea Moravia de Sud (KORDIS) – Republica Ceha
Agentia de Energie din Podravje (ENERGAP) – Slovenia
Operatorul de Transport public din Bologna (AT) – Italia

benefit   Orasele BENEFIT si masurile preconizate

harta benefit

 

 bistrita Bistrita – Romania
Instruirea responsabilitatilor de resurse umane din cadrul companiilor vizate
 

 

 bologna Bologna – Italia
Sistem de ticheting cu carduri inteligente
 

 

 brno Brno – Republica Ceha
Crearea unei mascote speciale pentru toate campaniile de informare
 

 

 maribor Maribor – Slovenia
Buletin informativ pe internet despre transportul public
 

 

 palma de mallorca Palma de Mallorca – Spania
Pachete speciale de mobilitate pentru studenti si angajati
 

 

 sofia bulgaria Sofia – Bulgaria
Organizarea de concursuri cum ar fi concursurile de fotografii pe tema transportului public
 

 

 zilina Zilina – Slovacia
Expozitii mobile in autobuze
 

 

benefit   Masurile implementate la Bistrita pana la aceasta data

  • 9 septembrie 2008 – prima intalnire a coordonatorului roman al proiectului cu un reprezentant al Primariei Municipiului Bistrita (la sediul TRANSMIXT) pentru prezentarea proiectului, stabilirea concordantelor dintre obiectivele proiectului si strategia de dezvoltare a transportului public din municipiul Bistrita;
  • 7 noiembrie 2008 – primul FORUM cu persoanele implicate in transportul public de persoane din Bistrita (factorii de decizie, operatorii de TP, o parte din utilizatori); a fost prezentat proiectul; au fost instruiti reprezentantii utilizatorilor TP prezenti la intalnire (locatia: hotelul Coroana de aur; 35 participanti);
  • decembrie 2008 – au fost distribuite 1000 chestionare legate de calitatea serviciului oferit;
  • ianuarie 2009 – au fost culese 80 chestionare completate;
  • februarie 2009 – au fost distribuite 500 foldere de prezentare a proiectului Benefit (in limba engleza);
  • martie 2009 – au fost distribuite 500 foldere de prezentare a proiectului Benefit (in limba romana);
  • 28 aprilie 2009 – sustinerea a trei Forumuri de instruire a personalului din Colegiul National Andrei Muresanu (25 participanti), liceul sanitar (12 participanti) si scoala nr. 2 (20 participanti);
  • iunie 2009 – primul draft al site-ului www.transmixtbn.ro;
  • iulie 2009 definitivarea site-ului;
  • august 2009 – lansarea (pentru testare) a site-lui www.transmixtbn.ro;
  • septembrie 2009 – lansarea definitiva a site-ului;
  • august 2009-august 2011 – s-au organizat un numar de 7 tombole pentru abonatii Liniei 13. Castigatorii tombolelor au fost premiati cu cate un abonament de calatorie lunar;
  • ianuarie – martie 2010 – s-a desfasurat o campanie de informare a elevilor cu privire la abonamentele lunare de calatorie cu reducere de 50%;
  • ianuarie – martie 2010 – s-a desfasurat a doua campanie de distribuirea a chestionarelor privind calitatea serviciului de transport;
  • februarie – martie 2010 – Colegiul Andrei Muresanu in colaborare cu Transmixt si URTP a inceput un proiect cu privire la nevoile de mobilitate ale elevilor. S-au distribuit 1700 de chestionare;
  • aprilie 2010 – s-a inceput montarea panourilor de afisaj din statiile de transport public. Pana la sfarsitul anului 2010, toate statiile au fost dotate cu panouri, continand orarul de trecere al mijloacelor de transport prin statiile respective si harta traseelor de transport public;
  • 2 mai 2010 – de Ziua Tineretului, pe o scena in aer liber s-au organizat prezentari ale proiectului Benefit si avantajele folosirii autobuzului in detrimentul autoturismelor. S-au distribuit pliante, fluturasi si semne de carte;
  • 13 mai 2010 – la Targul Educational desfasurat in sala de sport a Colegiului Andrei Muresanu s-au reluat prezentarile anterioare;
  • 10 iunie 2010 – In ultima zi de scoala, au fost premiati elevii care s-au implicat in campania de promovare a proiectului Benefit;
  • octombrie 2010 – s-a lansat sondajul on-line privind transportul public de persoane pe Linia 13;
  • martie 2011- s-au inceput pregatirile pentru realizarea unor spoturi publicitare radio si TV;
  • iulie 2011 – s-au finalizat spoturile radio/TV;
  • 15 august – 15 septembrie 2011 – spotul video a fost difuzat pe un post local de televiziune;
  • 15 noiembrie 2011 – 15 ianuarie 2012 – spotul radio a fost difuzat pe posturile locale de radio.

 

 www.eu-benefit.eu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *